עוגת שזיפים מקמח מלא וללא סוכר

עונת השזיפים עכשיו בשיאה.(כמו החום ששובר שוב שיא השנה) ישנם סוגים שונים של שזיפים. חלקם מתוקים וחלקם חמצמצים. חלקם אדומים וחלקם צהובים. הם מגיעים בשלל צבעים וגדלים. כל אחד יכול להתחבר לזן שהוא אוהב.  מה שנהדר ונוח בעוגה הזו הוא שכל הזנים מתקבלים אצלה בברכה. אם אתם אוהבים יותר את החמצמצים השתמשו בהם. אם אתם אוהבים יותר את המתוקים, השתמשו בהם. ואם אתם אוהבי גיוון שלבו אותם יחד. בקיצור, כמו שאמרתי, הכל הולך.

בנוסף להיותה נוחה ומקבלת באהבה את סוגי השזיפים השונים. אתם יכולים בכלל להפתיע אותה ובמקום שזיפים להכניס קוביות נקטרינה או תפוחי עץ או אפילו קוביות אננס. מאחר ואצלי בבית היו הרבה שאריות של שזיפים החלטתי להכין איתם. כמו כן, לאחרונה, התחילו בביתי, הדיירים הקבועים, להחמיר ולאתגר אותי במתכונים שונים ומשונים שיהיו ללא סוכר עם קמח מלא  ואם אפשר יחד עם זאת שיהיו טעימים ושווים. אז מה אני אגיד לכם? לאחר קבלת מטלה לא קלה זו. החלטתי לנסות את המתכון הזה  של הקונדיטור יגאל אפרתי. בעל החנות "מקלות וניל" בעפולה. בה ביקרתי בעבר ורק מהתור הארוך שהסתרך שם, ניתן היה כבר להבין את גדולתו של המקום. ואחרי שטועמים מקבלים אישור סופי.

אני לא פיזרתי מעל העוגה אבקת סוכר. אבל אם אתם לא אובססיביים  מידי בעניין הסוכר. אתם מוזמנים לפזר מעט אבקת סוכר למעלה. רק חשוב שתעשו את זה רק כשהעוגה התקררה לגמרי. אחרת זה נספג בעוגה ונעלם כלא היה מעולם.

המרכיבים:

(מתאים לתבנית סבתא עם חור באמצע. או תבנית בגודל  22 ס"מ )

  • 4 שזיפים בינוניים שטופים וחתוכים לקוביות
  • 3 ביצים בגודל L
  • 200 גר' סילאן
  • 150 גר' חמאה מומסת
  • 140 גר' (1 כוס) קמח מלא מקומי

ההכנה:

  1. חממו את תנור האפייה לחום של 180 מע'.
  2. הקציפו יחד את הביצים והסילאן. עד לקבלת מסה תפוחה ואוורירית. (בערך כ- 10 דקות הקצפה).
  3. הוסיפו את החמאה המומסת. והמשיכו להקציף לאיחוד.
  4. האטו את מהירות המיקסר והוסיפו את הקמח. ערבבו מעט והפסיקו את פעילות המיקסר.
  5. שמנו מעט את התבנית ושיפכו פנימה את מסת העוגה. פזרו מעל את קוביות השזיפים ובעזרת מזלג הכניסו אותם מעט פנימה אל תוך מסת העוגה.
  6. הכניסו לאפייה של כ- 50 דקות.
  7. לאחר האפייה צננו היטב את העוגה ורק אז הוציאו אותה מהתבנית.

בתאבון לכולם ולהתראות במתכון הבא!

השאר תגובה





%d בלוגרים אהבו את זה: