פחזניות במילוי קרם וניל

בילדותי תמיד שמחתי שאמא היתה מכינה את הפחזניות היפות האלו הממולאות בקרם וניל מתוק ומפנק… (רק מהזיכרון כבר עולה לי ריר…) זכורים לי במיוחד הארועים המיוחדים בהם היו עורכים יפה את השולחן ובמרכזו, מניחים את צלחת הפחזניות, שתמיד היו בגודל של ביס אחד וגמרנו! ומה יותר נוח לגרגרנית קטנה וחצופה.. מלחטוף בסתר פחזניה אחת, לבלוע במהירות וכמובן לא לשכוח לסדר את הנותרות בצלחת כך שהפשע לא יתגלה?  ואז.. כעבור כמה דקות, לחזור ולעשות זאת שוב…
אבל מה לעשות שפחזניות ממולאות בקרם ממכר, אינן הולכות שלובות ידיים עם גיזרה חטובה? ולכן בגיל מבוגר יותר, החלטתי לנסות (והדגש על "לנסות") ולשכוח מהן, לכמה זמן שיתאפשר לי. נו שויין… אז חשבתי שאוכל לעמוד בזה. תקראו לי אופטימית תקראו לי תמימה, אבל מחשבות לחוד ומעשים לחוד.  אמנם הצלחתי להתאפק ולא הכנתי אותן לבד בבית, אבל בכל פעם שנפגשתי איתן מחוץ לבית, לא הצלחתי לעמוד בפיתוי..
השנה לקראת החג החלטתי שזהו זה! מספיק עם משחק  "הלנסות" הזה, והגיע הזמן גם להכין בבית ולא רק לחכות לאחרים שיעשו את זה בשבילי. איש חכם פעם אמר לי: "לעולם אל תצפי מאחרים שיעשו עבורך, את מה שאת יכולה לעשות לבד"!! צודק נכון ?!

אז הנה לפניכם …הפחזניות והאקלרים שהכנתי לי לבד בבית.
חלקן שמנמנות ועגולות ונקראות פחזניות וחלקן ארוכות וגאוותניות ונקראות בשמן המקצועי אקלרים.  בכל מקרה, שתי האפשרויות הן מאותו המתכון רק צורת הזילוף משתנה.

ונראה עכשיו מי עומד בפיתוי?????

5+

6

המצרכים:

  • 250 מל' חלב
  • 1/4 כפית מלח
  • 1/4 כפית סוכר
  • 150 גר' קמח
  • 100 גר' חמאה
  • 1/2 3 ביצים (כן וחצי.. לא להיבהל הכל רשום בהוראות ההכנה)

ההכנה:

  1. הרתיחו, בסיר חסין אש, את החלב, החמאה, הסוכר והמלח והורידו מהאש.
  2. הוסיפו את הקמח וערבבו נמרצות.
  3. העבירו את המסה אל המיקסר עם וו הגיטרה, וערבבו כשתי דקות, במהירות בינונית.
  4. בקערית קטנה, טירפו כל פעם, בעזרת מזלג, ביצה אחת והוסיפו אל המסה. רק לאחר שהיא נטמעת היטב, הוסיפו את הביצה הנוספת.
  5. את הביצה האחרונה, טירפו במזלג, והוסיפו רק חצי ממנה.
  6. בשלב זה מומלץ לעשות בדיקה קטנה, קחו מעט מהמסה בין האצבעות (האגודל והאצבע). במידה וכשאתם מפרידים מעט את האצבעות נוצר לכם מעין חוט דק, סימן שהיא מוכנה. במידה והחוט נקרע, זה סימן שיש להוסיף גם את מחצית הביצה הנותרת.
  7. לאחר שהמסה אחידה, העבירו אותה אל שקית זילוף עם צנטר גדול ומשונן, וזלפו בתבנית מרופדת בנייר אפיה מקלות ארוכים באורך של כ- 8-10 ס"מ. או פחזניות עגולות. יש להקפיד על רווחים של כ- 2 ס"מ האחד מהשני.
  8. אפיית הפחזניות נעשית בשני שלבים, ראשית חממו את התנור ל- 200 מעלות.
  9. הכניסו את הפחזניות לאפיה של 20 דקות בחום גבוה של 200 מע'. בשלב זה חשוב מאוד לא לפתוח את התנור בשום אופן!!!
  10. כעת הנמיחו מעט את חום התנור ל- 180 מע' ופיתחו מעט את דלת התנור. (היעזרו בכף עץ כדי שהדלת לא תיסגר.) והמשיכו באפיה של עוד כ- 7 עד 10 דקות. (בשלב זה רצוי לא להתרחק מהתנור )
  11. לאחר האפיה חוררו בעדינות, בעזרת קיסם או סכין חדה ודקה חור קטן בכל פחזנית, על מנת שיצא האויר החם, ופנים הפחזנית יהיה יבש.
  12. השאירו בטמפרטורת החדר לצינון מלא.

מלית קרם הוניל:

  • 250 מל' שמנת מתוקה
  • 1/2 כוס חלב
  • 80 גר' (1 חבילה) אינסטנט פודינג וניל

ההכנה:

  1. הקציפו את כל המרכיבים יחד עד לקבלת קצף יציב.

הרכבת הפחזניות:

  1. הכניסו את קרם הוניל אל שקית זילוף עם צנטר משונן
  2. בעזרת סכין קטנה וחדה, חצו כל פחזנית לחצי (השאירו קטע קטן מחובר).
  3. מלאו כל פחזנית ו/או אקלר בבנדיבות ממלית קרם הוניל וסיגרו.
  4. לקישוט הפחזניות אפשר להמיס מעט שוקולד מריר ולטפטף מלמעלה. או רק לפזר אבקת סוכר מעל. (אפשר גם להשתמש בסירופ שוקולד מוכן בבקבוק ולקשט ביתר קלות)

2+

בתאבון לכולם ולהתראות במתכון הבא!

השאר תגובה





%d בלוגרים אהבו את זה: