שושני שמרים עם שוקולד

השבוע במסגרת קבוצה נסיינית של מוצרים חדשים, בה אני משתתפת. קיבלתי ממעדנות שלושה בצקים מוכנים. הראשון היה בצק פריך. השני בצק עלים חמאה והשלישי והמסקרן ביותר (מבחינתי ) הוא- בצק שמרים עלים. (שלכבודו התכנסנו כאן). 

דבר ראשון מאוד התרגשתי מהעובדה שאני יכולה להכין דברי מאפה תוך כמה דקות מבלי ללוש ולהתפיח. ובכלל בחום הזה למי יש כוח לעמוד יותר מידי במטבח?. מהבצק הפריך הכנתי עוגיות סנדויץ במילוי ריבה. הבצק היה נוח מאוד לעבודה אבל לטעמי היה פחות טעים. מבצק העלים הכנתי גם כן עוגיות "אצבעות בצק עלים ושוקולד" שהיו הצלחה גדולה אצלי בבית. (נגמרו תוך יומיים!) הבצק היה נעים ונוח מאוד לעבודה. התקבלו עלים יפים באפייה. הטעם היה נהדר ונוכחות החמאה הורגשה באופן נפלא.

מכאן הגעתי אל הבצק השלישי. ומאחר ואנחנו כבר במצב רוח עצלני משהו… החלטתי להמשיך בכיוון ולאפות מאפים של שושני שמרים במילוי ממרח שוקולד (מוכן כמובן  ). כי אם כבר עצלות אז עד הסוף 🙂

את המאפים האלו כבר הכנתי בעבר מבצק שמרים שהכנתי לבד. ומילאתי בממרח שוקולד שהכנתי לבד. (הנה אתם יכולים לראות את זה כאן).  אבל שוב אני מזכירה לכם, שהפעם בעצלות עסקינן … ולכן הכל חייב להיות על טהרת ה"כמעט מוכן".
בצק השמרים עלים היה נהדר מבחינת התמסרות לעבודה. ולאחר עיצוב וסידור המאפים בתבנית כל מה שנשאר לי זה להניח לו לתפוח כשעה בטמפ' החדר ולהכניס לאפייה. ואני, קטנת אמונה שכמותי, כל הזמן פחדתי שהוא לא יתפח ויתרומם. אך הוא הוכיח לי אחרת! ואכן גם כאן נרשמה הצלחה מסחררת בבית והכל התחסל במהירות.

אז ככה.. מה שאנחנו צריכים להכין מראש זה בצק שמרים עלים מוכן, ממרח שוקולד (מוכן כמובן ) וקצת שקדים מולבנים פרוסים.  ושימו לב כי כבר כמעט סיימנו… חחח

 

4

המצרכים:

  • 1 בצק שמרים עלים בטעם חמאה מוכן של מעדנות
  • 1 צנצנת ממרח שוקולד
  • מעט שקדים מולבנים פרוסים

 

לסירופ הסוכר (לאחר האפייה)

  • 1 כף סוכר
  • 1 כף מים רותחים

 

ההכנה:

  1. הפשירו את הבצק לפי ההוראות על גבי האריזה.
  2. חממו את תנור האפייה ל 175 מעלות.
  3. חיתכו את הבצק לשני חלקים שווים
  4. מירחו את ממרח השוקולד על חצי מהבצק, פזרו מעט שקדים, והניחו את חציו השני של הבצק מעל.
  5. הדקו בעזרת מערוך בעדינות את שני עלי הבצק, וחתכו בעזרת סכין חדה רצועות בעובי של כ- 1 ס"מ.
  6. סובבו כל רצועה כמו קפיץ, וגלגלו לפרח.
  7. רפדו תבנית בנייר אפיה, וסדרו את הפרחים ברווחים של כ- 2 ס"מ לפחות האחד מהשני.
  8. מירחו בעזרת מברשת, מעט חלמון ביצה מהול בכף מים, פזרו שוב מעט שקדים פרוסים. והניחו להתפחה של שעה.
  9. הכניסו לאפייה של כ- 25 דקות עד להזהבה יפה. הברישו בסירופ הסוכר וצננו בטמפרטורת החדר.

5

10. לאחר האפייה, הברישו את השושנים בסירופ הסוכר וצננו בטמפרטורת החדר.

11. לפני ההגשה פזרו מעט אבקת סוכר לקישוט. (לא חובה)

 

3

הערות/הארות

  1. ניתן להחליף את ממרח השוקולד בריבה טעימה ו/או כל ממרח אחר שאתם אוהבים.
  2. לגבי מחירו של הבצק, אין לי מחיר מדויק מאחר ונאמר לי כי התמחור נעשה ע"י נקודת המכירה אך בברור שערכתי עם חברות נאמר לי כי מצאו בטווח המחירים בין 25 ל- 30 ש"ח. כדאי לחפש מבצעים.
  3. ניתן לשמור את המאפים בקופסא אטומה עד כחמישה ימים. או להכניס למקרר ולהרוויח עוד יום או יומיים. (והכל בהנחה שתצליחו להתאפק…)

 

DSCN9568

 

 בתאבון לכולם ולהתראות במתכון הבא!

1

 

 

השאר תגובה





%d בלוגרים אהבו את זה: