כשכתוב במתכון לאפות אפייה עיוורת, רבים מתייאשים ומרגישים שההכנה הזו מסובכת מידי עבורם. אז למענכם החלטתי לתת באופן מסודר את כל הצעדים והטיפים שילמדו אתכם לעשות את זה כמו גדולים. את האפייה העיוורת עושים בדר"כ עם בצק פריך מתוק כמו טארטים מתוקים למיניהם ו/או בצק פריך מלוח המתאים לקישים שונים. תהליך האפייה משתנה בהתאם למאפה אותו רוצים להכין. אבל אל דאגה - לא להתייאש הנה כל ההסברים ממש כאן בחמישה צעדים!

 

צעד ראשון - הוא להכין את הבצק בדיוק כמו שכתוב במתכון.
* טיפ קטן- תמיד כשאתם מכינים בצק פריך, רצוי לאחר הוספת הקמח לא ללוש יותר מידי. (זה פוגע בפריכות של הבצק).

צעד שני -  לאחר הכנת הבצק. רצוי להכניס אותו למקרר למשך כחצי שעה לפחות.
לאחר המנוחה במקרר, יש לקמח את משטח העבודה היטב ולרדד את הבצק לעיגול מעט יותר גדול מגודל התבנית בה אתם רוצים לאפות. הרימו את הבצק בזהירות. בעזרת ליפוף הבצק מעל המערוך והניחו על התבנית.

צעד שלישי - בעזרת הידיים, בעדינות הצמידו את הבצק היטב לתבנית. והקפידו שהבצק יהיה מהודק היטב. כעת בעזרת מזלג חוררו כמה חורים לאוורור. והכניסו להקפאה למשך כ- 10 דקות.

 

בצק קלתית

 

צעד רביעי - כעת גזרו נייר אפיה לעיגול מעט גדול יותר מהתבנית, והניחו מעל הבצק. מעל נייר האפייה שיפכו קטניות כלשהן, לדוגמא שעועית או גרגרי חומוס. (הן נותנות משקולת על מנת שהבצק לא יזוז ממקומו).

 

קלתית עם משקולת

 

צעד חמישי - האפייה. כאן ישנן שתי אפשרויות האחת היא אפיה חלקית וזאת במידה והעוגה או הקיש צריכים להיכנס לאפיה נוספת עם מלית. במקרה הזה מכניסים את הבצק לאפיה של 15 דקות בחום של 200 מעלות. מוציאים מהתנור מורידים בזהירות את נייר האפייה והחומוס ומצננים.
האפשרות השנייה היא במצב שאין צורך לאפות את המלית. ואז יש לאפות כמו קודם למשך 15 דקות, להוריד את נייר האפייה והחומוס ולהכניס לאפייה נוספת של עוד כ- 15 דקות. עד להזהבה של הבצק.

 

זהו זו כל התורה של אפייה עיוורת בחמישה צעדים...

בהצלחה

896bc007-8317-4c18-b3da-eba475c07feb

השאר תגובה





%d בלוגרים אהבו את זה: